3 FAZLI ASENKRON MOTORU 1 FAZLI ŞEBEKEDE ÇALIŞTIRMAK

3 Fazlı asenkron motorlar, zorunluluk hallerinde 1 fazlı şebekede çalıştırılabilirler. Bunun için öncelikle çok büyük güçlü asenkron motorlar bu işe uygun değildir. Daha çok 1-2 KW’ a kadar motorlar daha uygun düşer. Bunun yanı sıra motor veriminin yaklaşık 1/3 oranına düşeceği unutulmamalıdır. Bu iş için en önemli unsur kondansatör seçimidir. Motorun gücüne ve çalıştırılacağı işin durumuna göre 10-120μf ve 400V özelliğinde kondansatör şekildeki gibi bağlanarak, 3 fazlı motor 1 fazlı şebekede çalıştırılabilir.
Bu durumda, 3 fazlı asenkron motor, 1 fazlı daimi yardımcı sargılı asenkron motor gibi çalışır.

Yorumlar

  1. saygılar hocam;üç fazlı motoru tekfaz ile çalıştırmak için gerekli bağlantıyı yaptım lakin el ile yol vermeden çalışmıyor sebebini öğrenebilirimiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kondansatorun yeterli degil daha buyugunu kullanman gerekli

      Sil
  2. motorun gücüne göre kondansatör secini yaomalisniz. sebep kondansatör.

    YanıtlaSil
  3. Hocam tek fazlı bir motorda gerilim, frekans,akım,cos fi bulunup bunun kompanzasyon şemasını nasıl çizebilirim, yardım ederseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
  4. Kapasitör hesabini nasıl yapıyoruz hocam

    YanıtlaSil
  5. Hocam monofaze (220 V) dalgıç kuyu motorum var.Kondansatoru sadecefaz üzerine seri bağlıyorum.Giris ve çıkış ucu olarak.Cikis ucunu motora gönderiyorum.Notr ise direkt gidiyor.Dogrumu yapıyorum.Acil yardım.

    YanıtlaSil
  6. Su dalgıç motoruna başlayacağımız kondansatöre hangi kablolar baglanılır. Faz mı yada nötr mü

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ZAMAN AYARLI ÇALIŞAN MOTOR

ZAYIF AKIM TESİSAT ŞEMALARI

Elektrikli Turbo Fırın Devresi